Specjaliści - centrum dziupla

Poznaj naszych terapeutów

01

mgr Katarzyna Sójka

NEUROLOGOPEDA

Pedagog specjalny, surdopedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta AAC, instruktor masażu Shantala, provider metody Johansena IAS, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta ręki, trener umiejętności społecznych, terapeuta pracujący technikami odruchów ustno-twarzowych oraz technikami neurotaktylnymi S. Masgutovej, terapeuta 1 stopnia integracji sensorycznej, instruktor metody Butejki, terapeuta Bazalny, terapeuta MFS, terapeuta Gopex, terapeuta STW. Posiada Certyfikat zawodowy Polskiego Związku Logopedów.

Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z wadami wymowy, terapią dzieci ze spektrum autyzmu, terapią dzieci z zaburzeniami neurologicznymi i wadami genetycznymi, terapią dzieci niedosłyszących, po wszczepach implantów ślimakowych, z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, terapią dzieci z mutyzmem wybiórczym, jąkaniem, wybiórczością pokarmową, wprowadzaniem komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC), konsultacjami neurologopedycznymi niemowląt i małych dzieci.

Pracuje wieloma metodami i podejściami ponieważ indywidualne podejście do dziecka jest dla niej kluczowe - Attention Autism, podejście ESDM, metoda werbo-tonalna, metoda audytywno-werbalna, metoda symultaniczno-sekwencyjna, Makaton, PECS, metoda GPS (Growth through Play System), terapia neurobiologiczna, kinesiotaping (ETT-HNO Elastic Therapeutic Taping), elektrostymulacja logopedyczna, metoda Dobrego Startu, metoda Weroniki Sherborne, metoda Knillów. Wyznaje pracę w duchu Self-Reg i Pozytywnej Dyscypliny – te podejścia, jak i responsywność w terapii są jej bliskie.

Jest diagnostą KORP, KOLD, DJ, KOZE, TRJ. Diagnozuje spektrum autyzmu przy pomocy narzędzi standaryzowanych ADI-R oraz ADOS-2, Bada bada.

Jej motto to: „To co wiemy, to tylko kropelka. Czego nie wiemy, to cały ocean” Isaak Newton.

Jako specjalista wie, że nie można stać w miejscu, trzeba być na bieżąco – świat się zmienia, dzieci się zmieniają, wymagania rosną, więc wiedzy i umiejętności musi przybywać. Dlatego też ciągle się dokształca.

Prywatnie żona i mama trzech prawie dorosłych dzieci. Uwielbia aktywną aktywność fizyczną, zwłaszcza tą na świeżym powietrzu. Ostatnio zakochana w jodze i górskich wędrówkach.

używane metody
02

mgr Agnieszka Gronowska

NEUROLOGOPEDA

Absolwentka studiów pedagogicznych Gnieźnieńskiej Szkoły Wyższej Milenium oraz Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, przedszkolnej oraz terapeuta pedagogiczny. W zawodzie nauczyciela pracuje już czternaście lat.

W zawodzie logopedy pracuje od 2014 r. Neurologopeda z pasją. Zajmuje się wczesną interwencją maluszków od 0-3 roku życia. Z powodzeniem prowadzi zajęcia jako Terapeuta Karmienia. Certyfikowany terapeuta kinesiotapingu Metody ETTHNO w podejściu Ester de Ru, a także czynny praktyk wykorzystujący Innowacyjną Metodę Elektrostymulacji w Logopedii i Neurologopedii. Terapeuta ręki oraz Metody Dobrego Startu.
Provider Aktywnego trenignu słuchowego Neuroflow ATS®.
W swojej pracy zarówno małego pacjenta jak i jego rodziców stara się otoczyć szczególną opieką, aby zapewnić im jak największe poczucie bezpieczeństwa. Wiedząc, iż rozwój dziecka odbywa się na wielu płaszczyznach i nie zawsze jest on harmonijny podejmuje współpracę z innymi specjalistami w celu uzyskania jak największych i najlepszych efektów w terapii. Ciekawość i chęć poznawania nowego, poszerzania wiedzy realizuje poprzez udział w licznych szkoleniach i kursach praktycznych, a także poprzez czytanie fachowej literatury.

Zawsze gotowa do działania, chętnie podejmuje nowe, trudniejsze wyzwania. Jednym z największych jej zainteresowań jest neurologia wieku rozwojowego, neuropsychologia oraz psychologia ogólna. W pracy cechuje ją otwartość, zdecydowanie oraz ciekawość. Posiada niewyczerpalne pokłady cierpliwości przejawiające się ogromem empatii. Prywatnie mama 13-latki, właścicielka uroczego psiaka Lulusia - który kocha dzieci tak samo jak jego pani, dzięki temu zdobył miano ,,psioterapeuty''. Pasjonatka motoryzacji, a w szczególności motocykli. Miłośniczka literatury biograficznej i psychologicznej w szczególności tej z zakresu pozytywnego myślenia i postrzegania świata. Kochająca polskie plaże, wycieczki, długie spacery na łonie natury oraz jazdę rowerem.

03

mgr Monika Topolewska

LOGOPEDA

Logopeda, terapeuta alternatywnych i wspomagających metod komunikacji AAC.
Nauczyciel z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych. Absolwentka podyplomowych studiów z zakresu informatyki i technologii informacyjnych dla nauczycieli.

W Centrum prowadzi diagnozę i terapię wad artykulacyjnych, opóźnionego rozwoju mowy.
Jest terapeutą alternatywnych i wspomagających metod komunikacji.
Jest zwolenniczką diagnozy przyczynowo-objawowej. W pracy z artykulacją stara się nie tylko ocenić jakość i zakres zaburzonych głosek, ale odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego? Jakie są szersze objawy, przyczyny? I szerzej obserwować pacjenta pod kątem warunków zgryzowych, anatomicznych szczęki, posturalnych, regulacji pracy mięśni. Dlatego chętnie sięga po metody oparte o TERAPIĘ MIOFUNKCJONALNĄ, NEUROSTYMULACJĘ, KINESJOTAPING, MASAŻ.
W pracy z opóźnieniami w rozwoju mowy podobnie; stara się podejmować współpracę z innymi specjalistami, by dziecko całościowo rozwijało się pomyślnie w zakresie mowy i nie tylko.

Posiada uprawnienia do dokonywania oceny poziomu rozwoju mowy testem KOLD.
Pasjonat stosowania metod logorytmicznych, zabaw ruchowych, działań plastycznych i oddziaływań polisensorycznych, gier losowych, pamięciowych.

Dostosowuje metody do indywidualnych potrzeb dzieci, pamiętając że „najwyższa jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy [J. Korczak]” oraz, że „prawem dziecka jest zabawa [J. Korczak]”.
Poszerza swoją wiedzę i umiejętności na konferencjach, szkoleniach i warsztatach.
„W pracy w Centrum cenię klimat wzajemnej wymiany doświadczeń i ciągłego mobilizowania do poznawania skutecznych metod wspomagania rozwoju mowy dzieci. Oraz wspólną radość jaką sprawia nam ich postęp.”

Propagatorka prostych rozwiązań i własnoręcznie wykonywanych pomocy do ćwiczeń.

04

mgr Agnieszka Jankowska

LOGOPEDA

Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, oligofrenopedagog, terapeuta pracujący technikami ustno-twarzowymi.
Nauczyciel z 17 letnim stażem w pracy z dziecię.

W naszym Centrum pracuje od 5 lat prowadząc diagnozy i terapie wad artykulacyjnych, opóźnionego rozwoju mowy. W swojej pracy wykorzystuje Innowacyjną Metodę Elektrostymulacji w Logopedii. Posiada uprawnienia do wykonywania oceny poziomu rozwoju mowy (KOLD) oraz do badania gotowości szkolnej (KOGS).

Należy do tych szczęśliwców, którzy zawodowo mogą robić to, co kochają. Swoje zainteresowania koncentruje na wspieraniu rozwoju dzieci i szukaniu skutecznych sposobów pokonywania trudności, na jakie napotykają jej podopieczni. W pracy towarzyszy jej myśl, że "im więcej wiesz, tym więcej pozostaje do poznania", dlatego nieustannie poszerza swoją wiedzę i umiejętności podczas szkoleń, warsztatów i konferencji.

Prywatnie mama „Trójki” wesołej gromadki.
W wolnych chwilach czyta książki, jeździ na koncerty i kibicuje Radzevii Radzewo. W okresie jesienno-zimowym z przyjemnością sięga po szydełko i przygotowuje z nich różności dla bliskich.

05

mgr Aleksandra Obiegałka

LOGOPEDA

Logopeda kliniczny, pedagog specjalny. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, o kierunkach: pedagogika specjalna- logopedia, profilaktyka i terapia oraz studia magisterskie z logopedii klinicznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Terapeutka z doświadczeniem, które podpiera praktykami w przedszkolach, szkołach podstawowych, w Stowarzyszeniu Afazja (terapia dorosłych) oraz w domu pomocy społecznej (terapia dorosłych i dzieci).

Pracowała w przedszkolu integracyjnym jako logopeda, a obecnie jest logopedą w szkole specjalnej oraz w Naszym Centrum. Jest nauczycielem kontraktowym. Swoją wiedze systematyzuje szkoleniami oraz certyfikatami. Zarówno do dzieci jak i do rodziców podchodzi wieloaspektowo. Wie, że terapia logopedyczna nie może być nudna, dlatego wdraża wiele atrakcyjnych metod i form pracy takich jak: ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia kształtujące słuch fonemowy, ćwiczenia fonacyjne, ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy, ćwiczenia artykulacyjne, metoda wzrokowa, metoda słuchowa, metoda wyjaśniająca położenie artykultorów, metoda mechaniczna, zabawy paluszkowe czy relaksacja.

Najważniejsze to robić co się kocha. Jej praca stała się pasją dlatego z uśmiechem na twarzy i ogromnymi chęciami stara się wspierać swoich pacjentów, żeby pokonywali swoje trudności i stawali na wyżynach swoich możliwości.

W wolnym czasie kocha jeździć na rowerze. Zimą szusuję na nartach. Swój temperament wyładowuje na macie treningowej oraz podczas wycieczek wysokogórskich, gdyż jest tatracholiczką… wieczorami uwielbia dobry film lub książkę.

06

mgr Daria Stelmasik

LOGOPEDA

Logopeda kliniczny, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, pedagog wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.

Każde zajęcia to inna aktywność. Szczególnie w pracy z dziećmi podąża za ich preferencjami i możliwościami. Zawsze wykazuje się ogromną kreatywnością, by wzbudzić ich zainteresowanie. Zdarza się, że odkrywa w sobie jeszcze większe umiejętności sceniczne, malarskie czy techniczne.

Pracuje z dziećmi od kilku lat, a praca jest jej pasją, w którą wkłada całe swoje serce.

Podczas zajęć tworzy miłą i przyjemną atmosferę, aby dziecko czuło się dobrze i przede wszystkim bezpiecznie. Intensywnie się doszkala, ukończyła między innymi szkolenie z Elektrostymulacji logopedycznej oraz Elastycznego Terapeutycznego Tapingu Logopedycznego.

Swój zawód pokochała za to, że każdy dzień absolutnie różni się od poprzedniego i stawia przed nią inne wyzwania.

Prywatnie jest przyjaciółką wspaniałego buldożka. Uwielbia aktywnie spędzać czas, szczególnie jeżdżąc na rowerze, rolkach czy spacerując po lesie. W chłodne, deszczowe wieczory uwielbia usiąść z ciepłą herbatą przy dobrej książce.

Jest osobą szczerą, wiedzącą, czego chce od życia i zawsze dążącą do wyznaczonych sobie celów.

07

mgr Małgorzata Szczepaniak-Deptuła

LOGOPEDA

Absolwentka studiów podyplomowych logopedia, nauczycielka wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, terapeutka pedagogiczna, terapeutka ręki i zaburzeń motoryki małej.

Ukończyła kurs terapii miofunkcjonalnej, werbogesty, innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii, elastyczny terapeutyczny taping w logopedii.

Po 15 latach pracy jako nauczycielka w przedszkolu, postanowiła zmienić coś w swoim życiu zawodowym. Decyzję o podjęciu studiów logopedycznych podjęła pełna obaw, jednak szybko przekonała się, że to jest to, co chce robić w swoim życiu. Praca z dziećmi daje jej dużo satysfakcji oraz ogrom pozytywnej energii do działania. Spełnia się jako terapeuta i logopeda. Stara się wciąż pogłębiać swoją wiedzę poprzez uczestnictwo w różnych szkoleniach oraz studiując fachową literaturę. W Centrum zajmuje się diagnozą oraz terapią dzieci i młodzieży z dyslalią, zaburzeniami miofunkonalnymi oraz opóźnionym rozwojem mowy.

Prywatnie jestem mamą 7-latka i 9-latki. Uwielbia czytać kryminały. Relaksuje się podczas szydełkowania i dziergania na drutach (chociaż ostatnio ma na to mniej czasu). Lubi spędzać czas na łonie natury z kubkiem gorącej kawy.

08

mgr Agnieszka Kinastowska

TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ,
PEDAGOG SPECJALNY

Certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej dzieci od 4 r.ż oraz małego dziecka 0-3 lat, pedagog specjalny, absolwentka podyplomowych studiów na wydziale plastyki, muzyki i wiedzy o kulturze, nauczyciel mianowany i wychowawca dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiakowanym w jednej z poznańskich szkół, terapeuta pracujący programem Integracji Odruchów Pierwotnych metodą dr Sally Goddard- Blythe, terapeuta Sensomotorycznej Terapi Widzenia, terapeuta Ręki.

W Dziupli zajmuje się terapią procesów integracji sensorycznej oraz terapią pedagogiczną dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. W swojej pracy wykorzystuje takie metody jak: terapię ręki, Bilateralną integrację, Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone, Metodę Dobrego Startu.

Mając kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi wciąż poszukuje szkoleń, warsztatów i konferencji, mogących poszerzyć jej wiedzę i umiejętności. Jej głównym celem jest pomoc dziecku w zrozumieniu świata, oraz pomoc światu w zrozumieniu różnorodności dzieci. W pracy wyznaje zasadę nauki poprzez zabawę oraz podążanie za dzieckiem. Podczas zajęć nie boi się ciszy ani pauzy wiedząc, że jest to jeden z elementów wspierających rozwój zarówno małego dziecka jak i dorosłego człowieka.

Prywatnie absolwentka szkoły muzycznej i aktywna chórzystka. Żona i matka dwóch nastolatków oraz dwulatki.

używane metody
Sensomotoryczna Terapia Widzenia
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone
09

mgr Monika Dziubałka

TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Pedagog specjalny, Certyfikowany Terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta pedagogiczny, pedagog wczesnoszkolny, pedagog leczniczy , terapeuta AAC, terapeuta bilateralnej integracji, trener SMYKO- MULTISENSORYKI, terapeuta ręki, terapeuta neurotaktylny, nauczyciel dyplomowany i wychowawca w szkole specjalnej, członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.

W Centrum prowadzi diagnozę i terapię procesów integracji sensorycznej (SI). W terapii SI odwołuje się do aktywności terapeutycznych i dydaktycznych z różnorodnych metod dobranych indywidualnie do dziecka, co zapewnia lepszy transfer uczonych umiejętności. Posiada również uprawnienia do przeprowadzenia oceny rozwoju dziecka narzędziem KORP (Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego) oraz KOZE (Karty Oceny Zachowania i Emocji).

Pasjonat pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, niepełnosprawnościami sprzężonymi, ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi. Uważa, że podstawą pracy terapeutycznej jest relacja oparta na wnikliwej obserwacji potrzeb dziecka, ale też intuicji i ugruntowanej wiedzy oraz oczywiście RUCH - to on jest podstawą uczenia. „Będziesz mógł lepiej pomóc dziecku dopiero wtedy, gdy przejdziesz milę w jego butach” te słowa Violet F. Maas wyznaczają sens jej pracy terapeutycznej. Nieustannie poszerza swoją wiedzę i umiejętności na konferencjach, szkoleniach i warsztatach pracy z ciałem, technik manualnych, z dziedziny psychologii, medycyny, pedagogiki i neurodydaktyki. Jednak to od dzieci uczy się najwięcej. Jej zawodowe zainteresowania koncentrują się wokół dzieci i młodzieży z autyzmem, ADHD, zaburzeniami samoregulacji oraz przejawiających zachowania agresywne i autoagresywne.

Lubi wspierać dzieci i rodziców, obserwować jak rozkwitają. Oddawać im magiczne chwile dzielenia radości z ważnych dokonań. Cieszy ją, kiedy są pełni wiary w siebie i szczęśliwi. W wolnym czasie lubi podróżować z rodziną, tańczyć, gdy nikt nie patrzy oraz jeżdzić po lesie rowerem.

10

mgr Magdalena Jachnik

TERAPEUTKA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Trenerka Smykomultisensoryki®, Pedagog, Oligofrenopedagog, Pedagog z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.

Ukończyła kursy MNRI® Terapia NeuroTaktylna (poziom 1) oraz Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych część 1 i 2.

W swojej pracy stawiam przede wszystkim na nawiązanie relacji z dzieckiem i zbudowanie poczucia bezpieczeństwa. Staram się patrzeć i pracować holistycznie.

Nieustannie poszukuję rozwiązań, które umożliwią jak najlepsze prowadzenie terapii. Swoją wiedzę poszerzam na kursach, szkoleniach, konferencjach oraz czytając fachową literaturę.

Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci. Wraz z rodziną uwielbiam leśne spacery i wycieczki rowerowe. Wolny czas spędzam z książką i dobrą herbatą. Terapia integracji sensorycznej jest mi bliska zarówno ze strony terapeuty, jak i rodzica.

używane metody
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone
11

mgr Aleksandra Wyderkiewicz

TERAPEUTKA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Terapeuta i diagnosta Integracji Sensorycznej, Terapeuta ręki, Pedagog Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, socjoterapeuta.

Obecnie pracuje jako nauczyciel współorganizujący proces kształcenia.

Tematyka Integracji sensorycznej interesowała ją od bardzo dawna. Postanowiła zrobić krok dalej i ukończyć studia uzyskując tym samym certyfikat diagnosty i terapeuty. W trakcie zajęć terapeutycznych troszczy się o całkowity rozwój dziecka, wykorzystując różne metody m.in. elementy terapii ręki, Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Bilateralną Integrację. Nieustannie poszukuje inspiracji oraz uczestniczy w szkoleniach i kursach, aby rozwijać swoje zaplecze terapeutyczne.

Skupia się na budowaniu relacji z dzieckiem. Wiedza z socjoterapii oraz doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą pozwoliły jej rozwinąć kompetencje, które pozwalają jej budować relację opartą na zaufaniu, bezpieczeństwie i poczuciu humoru.

Kocha góry, las i wędrówki piesze.
Zawsze dostrzega pozytywy – wierzy, że z każdego patyka można wyczarować magiczne drzewo...

używane metody
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone
12

mgr Katarzyna Hentosz

TERAPEUTKA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Pedagożka specjalna i szkolna, nauczycielka wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, terapeutka pedagogiczna, terapeutka ręki, Trenerka sensoplastyki, trenerka uważności.

W codziennej pracy z dziećmi stawiam na serdeczny kontakt, uśmiech i życzliwość, ułatwiające tworzenie wzajemnej relacji. Wychodzę z założenia, że najważniejsza i zarazem najtrudniejsza w pracy z drugim człowiekiem jest praca nad samym sobą. Nieustannie rozgałęziam swoją wiedzę i umiejętności.

Prywatnie mama, zatopiona w rozwoju osobistym, kontakcie z naturą, muzyce, śpiewie chóralnym i dzierganiu na drutach.

13

mgr Katarzyna Pawlak

TERAPEUTKA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Terapeuta Bilateralnej Integracji, Terapeuta ręki I II stopnia, Pedagog Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, Pedagog Edukacji Wczesnoszkolnej i Arteterapii.

Obecnie pracuje jako wychowawca i terapeuta w przedszkolu, wspierając rozwój fizyczno-emocjonalny dzieci. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała w poznańskich przedszkolach. Wiedzę i umiejętności z obszaru terapii indywidualnej poszerzała podczas zajęć i pracy w zespołach pomocy psychologicznej i wczesnego wspomagania rozwoju.

W pracy skupia się na budowaniu spójności celów terapii dziecka i działaniach prowadzonych w domu by proces był efektywny oraz wspierał rozwój zarówno dziecka jak i rodzica. Metody pracy dobiera i dostosowuje indywidualnie do potrzeb i możliwości podopiecznych, stosując różne podejścia terapeutyczne.

Jest osobą, dla której kontakt z dziećmi stanowi zarówno pracę jak i pasję. Jest otwarta, uśmiechnięta i pozytywnie nastawiona do rzeczywistości, łatwo nawiązuje kontakt z dziećmi. Jest zawsze zaangażowana w to, co robi. Nieustannie poszukuje inspiracji by stale rozwijać swoje zaplecze terapeutyczne. Bardzo ceni sobie pracę z ciałem poprzez ruch i dotyk. Ważna jest dla niej relacja oparta na zaufaniu, bezpieczeństwie i poczuciu humoru, by wspólnie i z radością dążyć do indywidualnych celów terapii.

Prywatnie jest mamą dwójki cudownych dzieci, lubi muzykę, kino i taniec.

14

mgr Joanna Szperlik

PEDAGOG

Pedagog, Terapeuta pedagogiczny, doradca zawodowy. Terapeuta ręki, terapeuta metody Biofeedback.

Jest nauczycielem dyplomowanym, z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą. W centrum zajmuje się przede wszystkim terapią pedagogiczną dla dzieci z trudnościami w nauce, terapią ręki. Posiada uprawnienia do diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych, badania rozwoju psychomotorycznego dziecka od 1 m.ż do 9 r.ż. (KORP) oraz badania spektrum autyzmu narzędziem ADOS-2.

Jej głównym celem w pracy z dzieckiem jest usprawnianie umiejętności grafomotorycznych, poprawa umiejętności czytania i pisania, a przede wszystkim osiąganie przez podopiecznych sukcesów i satysfakcji z nauki. Podczas zajęć z nauki czytania pracuje w oparciu o metodę symultaniczno-sekwencyjną, sylabową oraz metodę globalną. W pracy terapeutycznej ważne jest dla niej zbudowanie pozytywnej relacji z podopiecznym.

Jako doradca zawodowy podczas indywidualnych konsultacji pomaga młodzieży w określaniu predyspozycji zawodowych i podejmowaniu przez nich decyzji edukacyjno-zawodowych. Pracuje między innymi korzystając z Obrazkowego Testu Zawodów wg metody Achtnicha.

Fascynuje ją efektywna nauka, techniki zapamiętywania i ćwiczenia koncentracji uwagi. Uczestniczy w licznych szkoleniach i kursach, poszukując ciekawych pomysłów i metod do pracy z dziećmi. Podczas zajęć i zabaw dzieci doświadczają przyjemności z nauki, już nie straszne im czytanie, pisanie czy liczenie.

Prywatnie, w wolnym czasie bardzo lubi podróżować, czytać książki kryminalne oraz gotować.

15

mgr Paulina Postaremczak

TRENER UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

Terapeuta pedagogiczny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, trenerka umiejętności społecznych oraz uważności dla dzieci według metody Eline Snel.

W Centrum prowadzi treningi umiejętności społecznych dla dzieci przejawiających trudności w budowaniu i podtrzymywaniu relacji, czy przestrzeganiu norm społecznych. W swojej pracy bardzo ceni sobie otwartość na różnorodność i jej integrację, uważność na potrzeby i wspólne poszukiwanie rozwiązań. Stara się stwarzać warunki, w których dziecko ma szansę doświadczać poczucia kompetencji, sprawczości a co najważniejsze bezpieczeństwa i przynależności.

Swoją wiedzę na temat wspierania dziecka w trudnościach i wyzwaniach, zagłębia podczas różnych szkoleń, warsztatów, kursów oraz pracy w szkole podstawowej jako wychowawca i terapeuta.

Podczas swojej wieloletniej pracy z dziećmi i rodzicami przekonała się, że podstawą skutecznej terapii jest relacja i zaangażowanie terapeuty, rodzica i dziecka.

W Centrum pracuje od 3 lat, jest to dla niej świadomie wybrane miejsce, gdzie może się spełniać, rozwijać nowe umiejętności oraz dzielić z innymi wspierającą energią.

Prywatnie jest szczęśliwą mamą i partnerką, uwielbia góry, długie spacery i wszelki ruch w postaci tańca i nordic walkingu.

16

mgr Alicja Bogaczyk

PSYCHOTERAPEUTKA - w trakcie szkolenia

Pedagog specjalny, konsultant PPT osób w spektrum autyzmu

Pedagożka przedszkolna i wczesnoszkolna, pedagożka specjalna, nauczycielka współorganizująca kształcenie dzieci z wyzwaniami rozwojowymi, nauczycielka języka hiszpańskiego, konsultantka TPP osób w spektrum autyzmu, trenerka metody Positum MGS, obecnie w szkoleniu psychoterapeutycznym. Autorka recenzji książek dotyczących tematu wsparcia zdrowia psychicznego na stronie Niebieskiej Fali działającej przy Fundacji Furia i artykułów dla madraochrona.pl, wykładowczyni akademicka. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi przedszkolnymi i szkolnymi, a także we wspieraniu osób dorosłych. Szczególnie osób neuronietypowych. W swojej pracy wykorzystuje takie metody jak:

transkulturową psychoterapię pozytywną, metodę gier psychospołecznych. Pracuje z grupami rówieśniczymi, których ideą jest wzmacnianie potencjału każdego dziecka i wsparcie podczas pojawiających się konfliktów. Grupy są maksymalnie 4-5 osobowe. Prowadzi również konsultacje indywidualne z dziećmi i rodzicami. Jest otwarta i uważna na potrzeby, z którymi przychodzą pacjenci/klienci.

W swojej pracy kierująca się szukaniem zasobów i kompetencji, które mogą stać się bazą do dalszego rozwoju. Podążająca, ciekawa, gotowa do znajdowania niekonwencjonalnych rozwiązań.

17

mgr Wiktoria Marcinkowska

PEDAGOG SPECJALNY

Absolwentka pedagogiki specjalnej, specjalność edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Na co dzień pracuje jako terapeuta w jednej z poznańskich szkół specjalnych. W swojej pracy buduje i rozwija kompetencje komunikacyjne osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pracuje głównie z osobami ze sprzężoną niepełnosprawnością.

Zajmuje się diagnozą komunikacyjną i terapią AAC, wykorzystując w tych celach szereg metod, które dostosowuje indywidualnie do osoby, z którą pracuje. Podczas codziennej pracy szczególnie ważne jest dla niej zbudowanie pozytywnej i bezpiecznej relacji z użytkownikiem AAC oraz jego rodziną.

W procesie terapeutycznym wykorzystuje także metodę PODD, której założenia są jej bliskie. Podczas zajęć bardzo często korzysta także ze Stymulacji Bazalnej, która jest wyjątkowo pomocna, głównie w zapewnieniu komfortowej pozycji dla osoby, choć nie tylko.

W swojej pracy stosuje przede wszystkim wspomagany przekaz językowy (modelowanie), którego skuteczność została niejednokrotnie potwierdzona w badaniach. Zawsze kieruje się zakładaniem kompetencji u osoby.

Jest osobą życzliwą, uważną, otwartą na nowe pomysły i poszukującą nowych rozwiązań. W trakcie zajęć korzysta z ciekawych pomocy terapeutycznych, bo nauka nigdy nie może być nudna.

Praca z użytkownikami AAC stała się moją pasją, którą staram się nieustannie rozwijać, uczestnicząc w superwizjach oraz szkoleniach. Moim marzeniem jest, aby osoby niemówiące mogły komunikować się z innymi w sposób jak najbardziej autonomiczny. Do tego będę dążyć!”.

Prywatnie jest szczęśliwą żoną, mamą i właścicielką kochanego kundelka – Timona. Uwielbia spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi.

Dużo czasu spędza w kuchni, gotując różne wymyślone potrawy, co bardzo lubi. W wolnym czasie chętnie czyta przy gorącej kawie lub spaceruje.

A na co dzień lubi także podśpiewywać.

używane metody
Stymulacja Bazalna

Więcej niż tylko radosne miejsce

Scroll to Top